Sök

Meny

Mina Sidor fungerar

Nu fungerar ”Mina Sidor” igen och nedan kommer en kort beskrivning över hur man loggar in första gången.

Klicka på ikonen “Mina Sidor” via vår hemsida.

Vill man logga in med Mobilt BankID klickar man på ikonen för Mobilt Bankid och fyller därefter i personnummer och klickar på ”Logga in”, man får sedan identifiera sig via sitt BankID.

För er kunder som loggar in med lösenord behöver ni göra följande första gången ni loggar in:

  • Fyll i ert Kundnummer och klicka därefter på knappen ”Glömt lösenord?/Beställ lösenord”.
  • Lösenordet skickas till den mailadress ni har registrerad hos oss. Via länken i mejlet får ni välja ett nytt lösenord som sedan blir giltigt. Om ni inte har en mailadress registrerad hos oss vänligen kontakta kundtjänst så fixar vi det.
  • Därefter loggar ni in på nytt med ert nya lösenord.

Vi påminner om att ”Mina Sidor” är uppdaterat och helt nytt och skiljer sig därför från den tidigare versionen. Dyker det upp några frågor så är det bara att ni hör av er.

Felanmälan vid strömavbrott

Om det skulle bli strömavbrott har vi beredskap dygnet runt.

Innan du kontaktar Näckåns Energis beredskapspersonal så har du möjlighet att själv kontrollera följande:

  • Om du får strömavbrott och dina närmaste grannar har ström finns felet sannolikt i ditt hus/lägenhet.
  • Kontrollera att huvudsäkringarna är hela. Dessa är placerade vid elmätaren.
  • Bor du i lägenhet kan de vara placerade utanför lägenheten, kontakta då fastighetsskötaren för vidare åtgärd.
  • Byt om möjligt ut alla tre säkringarna men slå ifrån huvudbrytaren först.
  • Kontrollera eventuell jordfelsbrytare så att den är tillslagen och inte har löst ut.

Om du trots dessa kontroller fortfarande har fel på elleveransen, var god kontakta beredskapspersonalen på Näckåns Energi för att rådgöra om vilken åtgärd som är lämpligast.

Vi svarar för överföringen av el, fram till din servissäkringsapparat (elskåpet). Vid fel på din egen el-anläggning får du själv bekosta felsökning/felavhjälpning.

Felanmälningsnumret är 0564-10032 dygnet runt.

Allmänna uppgifter


Min nya adress dit fakturan skickas

Efter mig inflyttar

Jag vill bli kund hos Näckåns Energi.